Samochodowa Klimatyzacja Automatyczna Dwustrefowa - Stanowisko Dydaktyczne MSC03-D
Trener systemów klimatyzacji
Z pomocniczym agregatem grzewczym na olej napędowy
Elektroniczny system klimatyzacji CLIMATRONIC
W pełni funkcjonalny układ z czynnikiem chłodniczym R134a
Diagnoza poprzez 16-biegunowe gniazdo diagnostyczne OBD
Otwarte styki do pomiaru elementów i obwodów systemu
Symulacje kodów usterek
W pełni funkcjonalny dwustrefowy trener klimatyzacji i klimatyzacji zamontowany jest w mobilnej ramie aluminiowej. Ta tablica szkoleniowa – symulator została specjalnie zaprojektowana, aby pomóc studentom kierunków technicznych lepiej zrozumieć elektronikę, mechanikę, teorię klimatyzacji i systemów kontroli klimatu. Stanowisko edukacyjne oparte jest na komponentach OEM Audi/VW. Zintegrowany system klimatyzacji i kontroli klimatu pokazuje różne tryby pracy.
Tablica szkoleniowa-symulator jest doskonałym narzędziem edukacyjnym, które pozwala uczniom poznać budowę układu klimatyzacji i kontroli klimatu, poznać jego elementy, wykonać różne pomiary, testy i inne procedury diagnostyczne, posługiwać się skanerami diagnostycznymi lub innymi specjalnymi narzędziami i sprzęt. Aby pokazać wszystkie funkcje klimatyzacji, w tej pomocy edukacyjnej zainstalowano dodatkowe urządzenie grzewcze, które na życzenie może być zasilane benzyną lub olejem napędowym. Sprzęt do kształcenia i szkolenia technicznego i zawodowego w branży motoryzacyjnej.
Dane techniczne i funkcje
- Zintegrowany elektroniczny system ogrzewania i klimatyzacji 2C – Climatronic
- Monitorowanie trybów pracy klimatyzacji i układu klimatyzacji
- Widoczna sprężarka HVAC, elektromagnetyczne sprzęgło sprężarki i jej tryby pracy
- Zainstalowane manometry mogą monitorować rozkład ciśnienia czynnika chłodniczego R134a po stronie wysokiego i niskiego ciśnienia (obwody)
- Widoczna jednostka mieszająca HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja) wraz z jej trybami pracy
- Widoczne działanie klap nawiewnych
Możliwość monitorowania i kontrolowania zmian parametrów każdego elementu systemu:
- Prędkość wentylatora nawiewu
- Położenie klapy przepływu powietrza
- Temperatura wewnętrzna (wewnątrz).
- Ciśnienie czynnika chłodniczego R134a zmienia się w zależności od prędkości wentylatora chłodnicy
- Szybkość zmian temperatury w zależności od prędkości obrotowej wentylatora chłodnicy
- Położenie klapek nawiewu w zależności od trybu pracy: odszranianie, recyrkulacja powietrza (świeże powietrze) lub przestrzeń na nogi
Stanowisko szkoleniowe posiada kompletny schemat połączeń elektrycznych z wbudowanymi zworkami wtyczek bananowych do pomiarów i symulacji kodów usterek systemu
Możliwość symulacji ponad 15 usterek systemu poprzez rozłączenie zworki wtyku bananowego. Możliwość monitorowania zmieniającego się trybu pracy każdego elementu systemu
Stanowisko szkoleniowe posiada zintegrowaną dodatkową jednostkę grzewczą, która na życzenie może być zasilana benzyną lub olejem napędowym. Zespół grzewczy dostarcza podgrzany płyn chłodzący do zespołu wymiennika ciepła, aby umożliwić działanie klimatyzacji i pokazać, w jaki sposób chłodzi lub ogrzewa powietrze.
- Pomiar parametrów układu następuje po podłączeniu do złącza bananowego
- Możliwość pomiaru parametrów sygnału elektrycznego każdego elementu systemu (takiego jak czujnik lub element wykonawczy)
- Diagnostyka jednostki sterującej (za pomocą skanera)
- Diagnostyka poprzez 16-pinowe złącze diagnostyczne OBD
- Identyfikacja elektronicznej jednostki sterującej (ECU).
- Odczyt/kasowanie kodów usterek
- Wyświetlanie parametrów (danych na żywo) systemu operacyjnego
- Aktywacja siłowników (w zależności od centrali sterującej)
- Diagnostyka dodatkowego urządzenia grzewczego poprzez specjalne gniazdo diagnostyczne
- Oscyloskop samochodowy
- Narzędzie diagnostyczne OBD
- Interfejs diagnostyczny dodatkowego urządzenia grzewczego
- Stacja ładowania klimatyzacji
stanowisko edukacyjne zaprojektowane do kształcenia i szkolenia technicznego i zawodowego w branży samochodowej.