Edukacyjny Silnik Hybrydowy (przekrój) AE34501WM

Stanowisko dydaktyczne: 4-cylindrowy silnik o pojemności 1500 cm³ z górnym wałem rozrządu DOHC oraz systemem VVT-i (Variable Valve Timing). Model posiada wielopunktowy wtrysk elektroniczny, przekładnię planetarną oraz pasek transmisyjny (CTV) zintegrowany z hybrydowym systemem (THS) Toyoty. Trenażer jest zasilany energią elektryczną która wprawia w ruch elementy jednostki napędowej.
- Toyota Hybrid System (THS): zintegrowany silnik benzynowy i silniki elektryczne z funkcją rekuperacji energii i wieloma trybami pracy.
- Silnik 4-cylindrowy VVT-i, pojemność skokowa 1500 cm³, wał rozrządu DOHC, 4 zawory na cylinder oraz wielopunktowym wtryskiem paliwa.
- Elektrycznie sterowane elementy: silnik i generator można obracać elektrycznie, co umożliwia szczegółową demonstrację.
- Przekładnia planetarna i skrzynia biegów: pasek transmisyjny (CTV), koła zębate i mechanizm różnicowy do kompleksowego szkolenia w zakresie funkcjonalności skrzyni biegów.
- Układ wydechowy: kolektor wydechowy z sondą lambda do analizy emisji i kontroli spalin.
- Elementy układu hamulcowego: hamulce tarczowe wraz z zaciskami do prezentacji elementów układu hamulcowego oraz jego funkcjonalności.
- Obracany wał napędowy: połączony z silnikiem i skrzynią biegów, pokazuje w jaki sposób osiągi silnika oddziałują na układ zawieszenia i przyczyniają się do ruchu pojazdu.
- Integracja układu zawieszenia: dołączona część układu zawieszenia pokazuje, w jaki sposób kluczowe elementy, takie jak silnik, skrzynia biegów, generator, hamulce, zawieszenie i koła, działają wspólnie, dając uczniom całościowy obraz funkcjonowania pojazdu.
- Zdobądź szczegółową wiedzę na temat układu hybrydowego Toyoty (THS), który integruje silnik benzynowy i silniki elektryczne. Dowiedz się o procesie rekuperacji energii podczas hamowania oraz o różnych trybach działania jednostki napędowej, które optymalizują wydajność pojazdu.
- Poznaj 4-cylindrowy silnik o pojemności 1500 cm³ z górnym wałkiem rozrządu DOHC, zmiennymi fazami rozrządu (VVT-i) i wielopunktowym wtryskiem elektronicznym. Uczniowie mogą zobaczyć obroty silnika i generatora.
- Stanowisko ułatwia poznanie zasad działania przekładni planetarnej, paska napędowego (CTV), mechanizmu różnicowego i sposobów, w jakie te elementy współdziałają z innymi systemami, takimi jak hamulce, zawieszenie i przenoszenie mocy na koła.
- Nauczyciel jest wyposażony w panel umożliwiający łatwą identyfikację każdego komponentu, co usprawnia proces nauczania.
- Model zamontowano na solidnym, mobilnym stojaku z kółkami.
- Konstrukcja typu plug and play, nie wymagająca dodatkowych mocowań, montażu ani specjalnego przygotowania do pracy.
• Wymiary: 1300 x 900 x 1550 mm
• Waga: ok. 190 kg