Ustawianie Zbieżności Kół - Stanowisko Dydaktyczne MSVAZ01
Modyfikacja kątów zawieszenia na osi przedniej i tylnej
Modyfikacja kąta zbieżności osi przedniej i tylnej
Modyfikacja kąta pochylenia kół przedniej i tylnej osi
Modyfikacja kąta skrętu, regulacja kołyski, modyfikacja drążka kierowniczego
Wszystkie elementy zawieszenia są widoczne i można je łatwo regulować
Koła i opony należy zamawiać osobno!
Stanowisko do nauki pomiaru i regulacji geometrii kół samochodowych składa się z przedniego zawieszenia typu McPherson i tylnego zawieszenia wielowahaczowego. Przednie zawieszenie typu McPherson posiada 8 punktów regulacji, które pozwalają:
- wyregulować pochylenie, nachylenie osi kierownicy (SAI) i kąty kół, przesuwając górne mocowanie amortyzatora,
- wyregulować pochylenie w 2 punktach,
- wyregulować kąty pochylenia, kółka i SAI, obracając przednią śrubę mimośrodową na przedniej dźwigni,
- wyregulować kąt kółka, obracając tylną śrubę mimośrodową na przedniej dźwigni. Obracając przednią i tylną śrubę mimośrodową, można regulować pochylenie,
- wyregulować zbieżność za drążek kierowniczy;
- wyregulować kąt pochylenia, przesuwając koło z odkręconym dolnym łącznikiem na przednią dźwignię. Zmienia się także nachylenie osi skrętu,
- wyregulować kąt kół i podstawę samochodu, poluzowując ramę pomocniczą i przesuwając ją wzdłuż. Kąt pochylenia i oś skrętu (SAI) pojazdu można regulować, przesuwając ramę pomocniczą na boki,
- trzpień blokady kierownicy pozwala na uchwycenie kierownicy i kolumny kierownicy w celu utrzymania kierownicy w stabilnym położeniu.
Tylne zawieszenie wielowahaczowe posiada 3 punkty regulacji, które umożliwiają:
- regulację kątów zbieżności (wyrównanie), regulując dolny drążek;
- regulację kątów pochylenia (wyrównanie), regulując śruby mimośrodowe na górnym poziomie;
- regulację położenia wzdłużnego (rozstaw osi) koła, regulując przedni drążek tylnego zawieszenia;
- Rozstawy osi i przekątne
- Przesunięcie osi względem siebie
- Promień szorowania
- Ślad Castera
- Nachylenie osi sterującej (SAI)
- Szerokość bieżnika
- Długość rozstawu osi
- Cofnięte koła osi przedniej i tylnej
- Wysokość jazdy (zero wysokość jazdy)
- Pozycja linii centralnej
- Działanie linii trakcyjnej, kąt ciągu
- Kąt różnicy palców
- Promień skrętu (promień toczenia)
* W zależności od możliwości oprogramowania do ustawiania geometrii kół
Stanowisko szkoleniowe z zakresu geometrii kół przeznaczone jest do wykonywania demonstracji kątów zawieszenia przy zastosowaniu wszystkich typów i technologii urządzeń do geometrii kół:
- Urządzenie do ustawiania geometrii kół w technologii 3D
- Urządzenie do ustawiania geometrii kół w technologii CCD
- Mechaniczne urządzenie do wyrównywania kół (linijki, liny, lasery itp.)
Najlepszym i najbardziej odpowiednim narzędziem do ustawiania geometrii kół jest technologia 3D.
Podnośnik samochodowy nie jest niezbędny do szkoleń i demonstracji, gdyż otwarta konstrukcja konstrukcji stanowiska szkoleniowego pozwala zobaczyć i wykonać różne pomiary ze wszystkich stron.
Inny
Koła i opony należy zamawiać osobno!
- Stojak szkoleniowy do ustawiania geometrii kół można łatwo złożyć i ustawić tak, aby zajmował minimalną przestrzeń do przechowywania i transportu
- Oś przednia posiada hamulce hydrauliczne
- Koła tylnej osi mogą zostać zablokowane przez śruby zabezpieczające
- Wymiary ok. (Wys. x dł. x szer.):
- Całkowicie rozłożona podstawa 110 x 310 x 170
- Złożona do przechowywania 110 x 165 x 170 (Stojak na kółkach)
- Złożona do przechowywania 165 x 110 x 170 (Stojak pionowy)
- Waga netto ok.: 195 kg
Zestaw kół i opon do stojaka szkoleniowego z zakresu geometrii kół:
- Odnowione koła R14/R15 x 4 jednostki (4×100)
- Nowe opony 195/55 R 14/R15 x 4 szt
stanowisko edukacyjne zaprojektowane do kształcenia i szkolenia technicznego i zawodowego w branży samochodowej.