Samochodowa Magistrala CAN - Stanowisko Dydaktyczne MSCAN01
• W pełni funkcjonalny system dydaktyczny
• Diagnostyka poprzez 16-biegunowe gniazdo diagnostyczne OBD
• Otwarte styki elementów i obwodów systemu pomiarowego
• Symulacje kodów usterek
W pełni funkcjonalny system sieci CAN BUS zamontowano w mobilnej aluminiowej ramie. Tablicę szkoleniową CAN BUS zaprojektowano tak, aby pomóc uczniom kierunków technicznych w zrozumieniu budowy systemu CAN BUS.
Tablica edukacyjna oparta jest na komponentach OEM firmy Mercedes – Benz. Stanowisko wyposażone jest w funkcjonalny system CAN GATEWAY 2.0. Tablica szkoleniowa-symulator jest doskonałym narzędziem edukacyjnym, które umożliwia uczniom poznawanie budowy systemu bramki CAN, poznawanie jego elementów składowych, a także pozwala na wykonywanie różnorodnych pomiarów, testów i innych procedur diagnostycznych.
Tablicę wyposażono w system sieciowy CAN gateway 2.0, w którego skład wchodzą:
- Panel
- Sterownik silnika
- Kluczyk Smart, moduł zapłonu, moduł zamka
- Sterownik poduszki powietrznej SRS
- Moduł centralnej bramki CAN (ECU)
- Moduły sterujące drzwiami przednimi i tylnymi
- Silniki podnoszenia szyb przednich i tylnych
- Przełączniki podnoszenia szyb przednich i tylnych
Wszystkie komponenty są podłączone do sieci wewnętrznej, sieć jest pokazana w formie diagramu. Komunikacja modułów może być podłączana lub rozłączana za pomocą zworek wtykowych bananowych. Linie CAN o niskiej i wysokiej prędkości można odłączyć na stojaku. Schemat wyjścia CAN z wbudowanymi zworkami wtyku bananowego do pomiarów i symulacji nieprawidłowego działania systemu. Możliwość symulacji ponad 10 usterek systemu. Silniki podnoszenia szyb są aktywne i sterowane za pomocą przełączników i modułów sterujących drzwiami poprzez sieć bramy CAN samochodu.
- Pomiar parametrów układu następuje po podłączeniu do złącza bananowego
- Możliwość pomiaru parametrów sygnału elektrycznego elementów systemu CAN
- Diagnostyka jednostki sterującej
- Diagnostyka poprzez 16-pinowe złącze diagnostyczne OBD
- Diagnostyka sterowników w sieci CAN za pomocą automatycznego wyszukiwania (w zależności od możliwości narzędzia diagnostycznego)
- Diagnoza każdego modułu sterującego osobno
- Identyfikacja elektronicznej jednostki sterującej (ECU).
- Odczyt / kasowanie kodów usterek
- Wyświetlanie parametrów systemu operacyjnego (dane na żywo)
- Aktywacja siłowników (w zależności od centrali sterującej)
- Kodowanie/konfiguracja jednostki sterującej (w zależności od jednostki sterującej)
- Stojak ma zamkniętą konstrukcję – wewnętrzne okablowanie nie jest widoczne
- Zasilanie: 12 V z akumulatora (nie wchodzi w skład wyposażenia standardowego)
- Wymiary w przybliżeniu: (wys. x dł. x szer.) 1820 x 1360 x 500 mm
- Waga netto ok.: 60 kg
- Bateria 12 V
- Zasilacz 220/12 V
- Oscyloskop samochodowy
- Analizator sieci CAN
- Narzędzie diagnostyczne OBD
Samochodowy sprzęt szkoleniowy jest doskonałym narzędziem dla profesjonalnych nauczycieli i techników,
które pomaga wyjaśnić uczniom kierunków technicznych,w jaki sposób działają procesy w CAN BUS.
które pomaga wyjaśnić uczniom kierunków technicznych,w jaki sposób działają procesy w CAN BUS.