Toyota Prius III Benzyna Elektryk LPG HYBRYDA Przekrój ¾ - Stanowisko Dydaktyczne PMTPK05

W pełni funkcjonalny model szkoleniowy samochodu z napędem hybrydowym. Stanowisko dydaktyczne bazuje na Toyocie Prius III z opcjonalnym silnikiem spalinowym zasilanym gazem płynnym (LPG). Model szkoleniowy zamontowano na mobilnym podwoziu w celu zapewnienia możliwości wygodniejszego korzystania ze stanowiska. Wszystkie systemy są w pełni funkcjonalne, napęd nie jest przenoszony na koła.
Model szkoleniowy samochodu hybrydowego jest doskonałym narzędziem do badania, demonstracji i prezentacji budowy hybrydowego układu napędowego, układu zasilania LPG, elementów nadwozia, konstrukcji podwozia, pasywnych i aktywnych systemów bezpieczeństwa. Trenażer umożliwia uczniom poznanie specyfiki pracy systemu hybrydowego jego trybów pracy oraz zapoznanie z metodologią pomiarów i specyfiką monitorowania parametrów oraz wykonywania procedur diagnostycznych.
- Hybrydowa instalacja benzynowo-elektryczna
TOYOTA HYBRID Control SYSTEM – III (THS-III) + instalacja LPG - Hybrydowy układ przeniesienia napędu z reduktorem planetarnym
- Układ kontroli i sterowania systemem klimatyzacji
- Sieć magistrali CAN
- Układ wydechowy
- Przeciwblokujący układ hamulcowy (ABS) i system stabilizacji toru jazdy (ESP)
- System poduszek powietrznych SRS AIRBAG – kierownica, panel przedni pasażera, poduszki powietrzne w przednich siedzeniach (wyłączone). Boczna górna poduszka powietrzna jest wyłączona i odsłonięta w celu prezentacji nieaktywnego ładunku pirotechnicznego. Pas bezpieczeństwa w słupku B jest odsłonięty (widoczny mechanizm zwijania i blokowania pasa bezpieczeństwa). W celu demonstracji otwierany jest także jeden napinacz przedniego pasa bezpieczeństwa.
- Zintegrowany przycisk zatrzymania awaryjnego umożliwiający odłączenie akumulatora wysokiego napięcia.
- Widoczne przekroje konstrukcji dachu samochodu na słupkach A, B i C.
- Zdemontowany bok przedniego błotnika. Odsłonięte części są czyste i pokryte mastyksem antykorozyjnym.
- Zdemontowana tapicerka drzwi wewnętrznych (widoczne elementy konstrukcyjne).
- Akumulator HV - pokrywa baterii jest wycięta i zabezpieczona płytą plexi (bezpieczny dostęp).
- Przewody wysokiego napięcia biegnące od akumulatora do komory silnika są widoczne w 2 miejscach w kabinie przez osłony z plexi.
- Bezpieczny i wygodny dostęp do bezpiecznika HV odłączającego akumulator wysokiego napięcia.
- Falownik bez pokrywy górnej, zabezpieczony płytą plexi.
- Skrzynka bezpieczników samochodowych z bezpiecznikami bez górnej pokrywy, zabezpieczona płytą plexi.
- W silniku benzynowym zamontowano podzespoły elementów zasilanych gazem LPG oraz elementy zabezpieczające. Silnik wyposażono w instalację zasilania gazem płynnym (LPG).
- Butlę z gazem umieszczono w miejscu koła zapasowego. Widoczne elementy: manometr, przewody napełniania i zasilania gazem, zawór bezpieczeństwa.
- Diagnostyka poprzez 16-pinowe złącze diagnostyczne OBD
- Identyfikacja elektronicznej jednostki sterującej (ECU)
- Odczyt/kasowanie kodów błędów
- Wyświetlanie parametrów systemu operacyjnego (dane na żywo)
- Test aktuatora (w zależności od jednostki sterującej)
- Kodowanie / konfiguracja jednostki sterującej
- Automatyczne wyszukiwanie ECU (w zależności od możliwości skanera)
- Wbudowana skrzynka pomiarowa z otwartymi stykami i schematem połączeń układu sterowania silnikiem
- Symulacja usterek układu sterowania silnikiem
- Wbudowana skrzynka pomiarowa z otwartymi stykami i schematem połączeń układu klimatyzacji, symulacja usterek w układzie klimatyzacji
- Wbudowana skrzynka pomiarowa z otwartymi stykami i schematem połączeń dla poduszki powietrznej SRS, symulacja usterki poduszki powietrznej SRS
- Oscyloskop samochodowy
- Narzędzie diagnostyczne OBD
- Analizator gazów
- Układ odprowadzania spalin
- Moduł obsługi klimatyzacji