Sterownik, Układ Wtryskowy Diesla Bosch EDC 15C3-4.1 Stanowisko Dydaktyczne MSCR01
• W pełni funkcjonalny system dydaktyczny
• Diagnostyka poprzez 16-biegunowe gniazdo diagnostyczne OBD
• Otwarte styki elementów i obwodów systemu pomiarowego
• Symulacje kodów usterek
Demonstrator elektronicznie sterowanego systemu bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail z systemem sterowania silnikiem Bosch EDC 15C3-4.1 zamontowany na mobilnej aluminiowej ramie. Stanowisko dydaktyczne zaprojektowano tak, aby ułatwić uczniom kierunków technicznych zrozumienie działania układu wtrysku oleju napędowego w układzie Common Rail.
Edukacyjna tablica szkoleniowa oparta jest na komponentach OEM firmy Renault. Zintegrowany układ sterowania silnikiem Bosch EDC 15 pokazuje różne tryby pracy układu bezpośredniego wtrysku paliwa. Tablica-symulator Common Rail to doskonałe narzędzie edukacyjne, które umożliwia uczniom poznawanie budowy układu sterowania silnika, jego elementów i trybów pracy oraz wykonanie różnorodnych pomiarów, testów i innych procedur diagnostycznych.
Zintegrowany układ sterowania silnikiem z bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Stanowisko składa się z dwóch części: jedna przeznaczona jest do demonstracji pracy pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy, druga – do demonstracji elektronicznego systemu zarządzania silnikiem; Obie części są ze sobą połączone elektrycznie i działają jako jeden system
Monitorowanie pracy wysokociśnieniowego układu zasilania paliwem, ilości wtryskiwanego paliwa, ilości wycieku zwrotnego paliwa, jakości strumienia wtrysku. Regulowany symulator natężenia przepływu powietrza demonstruje działanie masowo-przepływomierza powietrza i czujnika temperatury powietrza. Ręczna regulacja prędkości obrotowej wału korbowego silnika. Zintegrowane symulatory pozwalają na zmianę parametrów czujnika temperatury silnika. Zintegrowane symulatory umożliwiają zmianę parametrów czujnika ciśnienia powietrza dolotowego. Schemat połączeń elektrycznych z wbudowanymi zworkami wtyku bananowego do pomiarów i symulacji kodów usterek systemu. Możliwość monitorowania zmieniającego się trybu pracy każdego elementu systemu. Możliwość symulacji ponad 20 usterek poprzez rozłączenie zworek wtyku bananowego. Zintegrowany woltomierz TFT wyświetla napięcie elementów układu elektronicznego:
- pomiar napięcia APPS1 - czujnika położenia pedału przyspieszenia I
- pomiar napięcia APPS2 - czujnika położenia pedału przyspieszenia II
- pomiar napięcia ACT - czujnika temperatury powietrza doładowującego
- pomiar napięcia MAF Air – przepływomierza masowego
- pomiar napięcia FPS - czujnika wysokiego ciśnienia paliwa
- pomiar napięcia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP
- pomiar napięcia EGR - potencjometru recyrkulacji spalin
- pomiar napięcia CTS - czujnika temperatury płynu chłodzącego silnik
- pomiar napięcia czujnika temperatury paliwa FTS
Pomiar parametrów układu następuje po podłączeniu do złącz bananowych.
Możliwość pomiaru parametrów sygnału elektrycznego każdego elementu systemu (takiego jak czujnik lub element wykonawczy).
Diagnostyka jednostki sterującej.
Diagnostyka poprzez 16-pinowe złącze diagnostyczne OBD.
- Identyfikacja elektronicznej jednostki sterującej (ECU)
- Odczyt/kasowanie kodów usterek
- Wyświetlanie parametrów systemu operacyjnego (dane na żywo)
- Aktywacja siłowników (w zależności od centrali sterującej)
- Kodowanie/konfiguracja jednostki sterującej
- Stojak ma zamkniętą konstrukcję – wewnętrzne okablowanie nie jest widoczne
- Zasilanie: 220/12 V
- Wymiary w przybliżeniu: (wys. x szer. x szer.)
- Część elektroniczna (płytka) 1820 x 1360 x 500 mm
- Część mechaniczna (wózek) 1500 x 800 x 500 mm
- Waga netto ok.: 135 kg
- Konsola badawcza do 10 symulacji usterek ukrytych
- Oscyloskop samochodowy
- Narzędzie diagnostyczne OBD
Samochodowy sprzęt szkoleniowy jest doskonałym narzędziem dla zawodowych nauczycieli i techników, pomagającym wyjaśnić uczniom kierunków technicznych, jak działają procesy
w układzie sterowania silnikiem Diesla CR/EDC 15.
w układzie sterowania silnikiem Diesla CR/EDC 15.